Bemutatjuk, hogy hogyan csökkentheted a gyermeked életében a szorongást

+36 36 KATTINTSON
+36 30 KATTINTSON
KATTINTSON
menu

10 tipp, hogy hogyan csökkentsd a gyermeked életében a stresszt és a szorongást


A szorongás tünetei gyakorta lépnek fel a gyermekeknél és serdülőknél egyaránt, az iskoláskorú gyermekek 10-20%-a szorongásos tüneteket tapasztal. Még nagyobb számú gyermek tapasztalja a stresszt, amely nem minősül szorongásos zavarnak. Szóval hogyan segíthetnél csökkenteni a gyermeked szorongását és stresszét? Ehhez mutatunk néhány hasznos tippet!

Bemutatjuk, hogy hogyan csökkentheted a gyermeked életében a szorongást

Ösztönözd a gyermekedet arra, hogy szembenézzen a félelmeivel

 

Amikor félünk bizonyos helyzetektől, akkor elkerüljük őket. Azonban a szorongás kiváltó helyzetek elkerülése továbbra is fenntartja a szorongást. Ehelyett, ha a gyermeked szembesül a félelmeivel, a szorongása az idő múlásával természetesen csökkeni fog. Általában a szorongás 20-45 perc alatt csökken, ha a szorongás-provokáló helyzetben marad a gyermeked.

 

Mondd el a gyermekednek, hogy teljesen rendben van, ha nem tökéletes

 

Gyakran úgy érezzük, hogy gyermekeinknek sikeresnek kell lennie a tanulásban, a sportban, és minden tevékenységben, ami érinti őket. De néha elfelejtjük, hogy a gyerekeknek gyerekeknek kell lenniük! Ez nem azt jelenti, hogy a törekvés nem fontos. Fontos, hogy ösztönözd a gyermekedet arra, hogy keményen dolgozzon, de ugyanolyan fontos, hogy elfogadd te is és ő is, a hibáit és hiányosságait.

 

Kerüljenek fókuszba a pozitív gondolatok

 

Sokszor az ideges és stresszes gyerekek elveszhetnek a negatív gondolatokban és az önkritikában. Arra koncentrálhatnak, hogy milyen rossz dolgok történtek az adott napon ahelyett, hogy a pozitív történéseket vennék figyelembe. Minél többet tudsz koncentrálni a gyermek pozitív tulajdonságaira és a helyzet jó aspektusaira, annál inkább emlékezteted a gyermekedet arra, hogy ő is inkább a pozitív gondolatokra és történésekre fókuszáljon.

 

Ütemezz be rendszeresen pihentető tevékenységeket

 

A gyerekeknek szükségük van rendszeres és minőségi pihenésre. Sajnos, néha még az szórakoztató tevékenységek is, mint a sportok, inkább a sikerről szólnak, nem pedig szórakoztatásról. Fontos annak biztosítása, hogy gyermeked kizárólag a szórakozás érdekében játsszon bizonyos játékokat. A jóga, festés, bármi alkalmas egy kis kikapcsolódásra, a lényeg, hogy élvezze, amit csinál!



Oxigén Hotel ajánlatai
 
Pünkösdölés Noszvajon
129 800 Ft/2 felnőtt és 1 gyermek (10 év alatti)/3 éj
 
Babaúszás
79 900 Ft / 2 felnőtt és 1 gyerek (10 év alatti) / 2 éjtől
 
Babaúszás - nyáron is!
109 900 Ft / 2 felnőtt és 1 gyerek (10 év alatti) / 2 éjtől
 
Csiri-biri nyáron is!
109 900 Ft / 2 felnőtt és 1 gyerek (10 év alatti) / 2 éjtől
 
EGYÜTT AZ IGAZI - TÖBB GENERÁCIÓS ÉLMÉNY CSOMAG
Ajánlatát egyedileg készítjük el Önnek!
 
Varázslatos évszakok
79 900 Ft / 2 felnőtt / 2 éjszaka
 
Anya szíve csücske
67 900 Ft / 1 felnőtt + max. 2 gyermek (10 év alattiak) / 2 éjszaka
 
Apa a srácokkal
67 900 Ft / 1 felnőtt + max. 2 gyermek (10 év alattiak) / 2 éjszaka
 
Szülinap anya huncutkáival
67 900 Ft / 1 felnőtt + max. 2 gyermek (10 év alattiak) / 2 éjszaka
 
Szülinap apa kópéival
67 900 Ft / 1 felnőtt + max. 2 gyermek (10 év alattiak) / 2 éjszaka
 
Kerekecske-gombocska nyáron is!
109 900 Ft / 2 felnőtt + 1 gyermek (10 év alatti) / 2 éjszakától
 
Csiri-biri csomag
79 900 Ft / 2 felnőtt és 1 gyerek (10 év alatti) / 2 éjtől
 
Kerekecske-gombocska
79 900 Ft / 2 felnőtt + 1 gyermek (10 év alatti) / 2 éjszakától
 
Álomutazás az egész családnak - ajándékkal
79 900 Ft / 2 felnőtt és 1 gyerek (10 év alatti) / 2 éjtől
 
Tavaszköszöntő
79 900 Ft / 2 felnőtt + 1 gyermek (10 év alatti) / 2 éjtől
 
Hurrá, Nyaralunk!
109 900 Ft / 2 felnőtt és 1 gyerek (10 év alatti) / 2 éjtől
 
ÁLOMHÉTVÉGE
139 900 Ft / 2 felnőtt és 1 gyerek (10 év alatti) / 2 éjtől
 
Maminbaba - hordozós latin fitness
79 900 Ft / 2 felnőtt és 1 gyerek (10 év alatti) / 2 éjtől
 
Maminbaba - nyáron is!
109 900 Ft / 2 felnőtt és 1 gyerek (10 év alatti) / 2 éjtől
 
Babáknak áll a világ - Idén júniusban a piciké a főszerep!
 
Velünk mókáznak nagyiék!
99 900 Ft / 2 db select szoba 4 felnőtt + 1 gyermek (10 év alatti) / 2 éjszakától

Jutalmazd meg gyermeked bátor viselkedését

 

Ha gyermeked szembeszáll a félelmeivel, dicsérettel, öleléssel, vagy akár valami kézzelfogható dologgal is meglepheted, mint egy matrica vagy egy csoki. Ha jutalmazod a gyermeked viselkedését, gyakrabban fog szembeszállni a félelmeivel.

 

Alakítsatok ki egy alvási rutint

 

Állíts be egy lefekvési időt a gyermeked számára, és a hétvégén is ragaszkodj a betartásához. Fontos, hogy kialakítsatok emellett egy lefekvési rutint is, ami minden este ugyanúgy történik. Ez segít a gyermeknek abban, hogy a napi tevékenységéből eljusson az alvásig.

 

Ösztönözd a gyermekedet, hogy kimondja, ha fél valamitől

 

Ha a gyermeked azt mondja, hogy aggódik vagy fél, ne mondd neki, hogy "Nem szabad!", vagy "Jól van." Ez nem segít neki. Ehelyett valószínű, hogy gyermeked azt fogja érezni, hogy nem érted meg őt. Próbáld meg inkább így: „Megértem, hogy félsz, de mondd el, hogy valójában mi aggaszt?” Ezután beszéljetek az érzéseiről és félelmeiről.

 

Segíts a gyermekednek a probléma megoldásában

 

Miután megbeszéltétek a gyermeked érzelmeit, és bebizonyítottad, hogy megérted a problémáit, és meghallgatod, segítened kell neki megtalálni a megoldást. Ez nem jelenti azt, hogy teljesen oldj meg mindent helyette, azt jelenti, hogy segítesz neki a lehetséges megoldások azonosításában. Ha gyermeked megoldásokat sorakoztat fel, az nagyszerű. Ha nem, készíts számára néhány lehetséges megoldást, és kérd meg, hogy válassza ki a legmegfelelőbbet.

 

Maradj nyugodt

 

A gyerekek a szüleiket figyelik, és ez maghatározza, hogy hogyan viselkednek bizonyos helyzetekben. Minden korosztály felveszi a szülők érzelmeit, és rezonálnak velük. Ha ideges vagy, a gyermeked felveszi a szorongást, és a saját szorongásának növekedését tapasztalja. Tehát, amikor csökkenteni szeretnéd gyermeked szorongását, kezelned kell a saját szorongásodat is. Ez azt jelenti, hogy szándékosan lassítsd le a saját beszédedet, vegyél néhány mély lélegzetet, és törekedj arra, hogy az arckifejezésed nyugodt legyen.

 

Végezzetek el együtt néhány relaxációs gyakorlatot

 

Néha csak néhány alapvető relaxációs gyakorlatokra van szükség ahhoz, hogy a gyermeked kezelni tudja a stresszt és a szorongást. Ez azt jelenti, hogy mondd el neki, hogy vegyen néhány lassú, mély lélegzetet ahhoz, hogy megnyugodjon egy kicsit. Képzeljétek el együtt, hogy valahol pihentek, mint például egy tengerparton. Kérd meg a gyermekedet arra, hogy csukja be a szemét, és képzelje el a képhez kapcsolódó hangokat, illatokat és érzéseket. Figyelje a sirályok hangjára, amelyek a távolban repülnek, figyelje a hullámokat, ahogy jönnek és mennek. Most összpontosítson a meleg homok érzésére az ujjai alatt, és arra, ahogy a nap felmelegíti a bőrét.


Beszélgess Páfránnyal!
X