Bemutatjuk, hogy hogyan csökkentheted a gyermeked életében a szorongást

+36 36 KATTINTSON
+36 30 KATTINTSON
KATTINTSON
menu

10 tipp, hogy hogyan csökkentsd a gyermeked életében a stresszt és a szorongást


A szorongás tünetei gyakorta lépnek fel a gyermekeknél és serdülőknél egyaránt, az iskoláskorú gyermekek 10-20%-a szorongásos tüneteket tapasztal. Még nagyobb számú gyermek tapasztalja a stresszt, amely nem minősül szorongásos zavarnak. Szóval hogyan segíthetnél csökkenteni a gyermeked szorongását és stresszét? Ehhez mutatunk néhány hasznos tippet!

Bemutatjuk, hogy hogyan csökkentheted a gyermeked életében a szorongást


Jutalmazd meg gyermeked bátor viselkedését

 

Ha gyermeked szembeszáll a félelmeivel, dicsérettel, öleléssel, vagy akár valami kézzelfogható dologgal is meglepheted, mint egy matrica vagy egy csoki. Ha jutalmazod a gyermeked viselkedését, gyakrabban fog szembeszállni a félelmeivel.

 

Alakítsatok ki egy alvási rutint

 

Állíts be egy lefekvési időt a gyermeked számára, és a hétvégén is ragaszkodj a betartásához. Fontos, hogy kialakítsatok emellett egy lefekvési rutint is, ami minden este ugyanúgy történik. Ez segít a gyermeknek abban, hogy a napi tevékenységéből eljusson az alvásig.

 

Ösztönözd a gyermekedet, hogy kimondja, ha fél valamitől

 

Ha a gyermeked azt mondja, hogy aggódik vagy fél, ne mondd neki, hogy "Nem szabad!", vagy "Jól van." Ez nem segít neki. Ehelyett valószínű, hogy gyermeked azt fogja érezni, hogy nem érted meg őt. Próbáld meg inkább így: „Megértem, hogy félsz, de mondd el, hogy valójában mi aggaszt?” Ezután beszéljetek az érzéseiről és félelmeiről.

 

Segíts a gyermekednek a probléma megoldásában

 

Miután megbeszéltétek a gyermeked érzelmeit, és bebizonyítottad, hogy megérted a problémáit, és meghallgatod, segítened kell neki megtalálni a megoldást. Ez nem jelenti azt, hogy teljesen oldj meg mindent helyette, azt jelenti, hogy segítesz neki a lehetséges megoldások azonosításában. Ha gyermeked megoldásokat sorakoztat fel, az nagyszerű. Ha nem, készíts számára néhány lehetséges megoldást, és kérd meg, hogy válassza ki a legmegfelelőbbet.

 

Maradj nyugodt

 

A gyerekek a szüleiket figyelik, és ez maghatározza, hogy hogyan viselkednek bizonyos helyzetekben. Minden korosztály felveszi a szülők érzelmeit, és rezonálnak velük. Ha ideges vagy, a gyermeked felveszi a szorongást, és a saját szorongásának növekedését tapasztalja. Tehát, amikor csökkenteni szeretnéd gyermeked szorongását, kezelned kell a saját szorongásodat is. Ez azt jelenti, hogy szándékosan lassítsd le a saját beszédedet, vegyél néhány mély lélegzetet, és törekedj arra, hogy az arckifejezésed nyugodt legyen.

 

Végezzetek el együtt néhány relaxációs gyakorlatot

 

Néha csak néhány alapvető relaxációs gyakorlatokra van szükség ahhoz, hogy a gyermeked kezelni tudja a stresszt és a szorongást. Ez azt jelenti, hogy mondd el neki, hogy vegyen néhány lassú, mély lélegzetet ahhoz, hogy megnyugodjon egy kicsit. Képzeljétek el együtt, hogy valahol pihentek, mint például egy tengerparton. Kérd meg a gyermekedet arra, hogy csukja be a szemét, és képzelje el a képhez kapcsolódó hangokat, illatokat és érzéseket. Figyelje a sirályok hangjára, amelyek a távolban repülnek, figyelje a hullámokat, ahogy jönnek és mennek. Most összpontosítson a meleg homok érzésére az ujjai alatt, és arra, ahogy a nap felmelegíti a bőrét.


Beszélgess Páfránnyal!
X