Néhány hasznos tanács, ha szeretnél jobban aludni

+36 36 KATTINTSON
+36 30 KATTINTSON
KATTINTSON
menu

5+1 tipp a jobb alvásért


Ahhoz, hogy kiegyensúlyozottak legyünk a nap során, hogy tudjunk koncentrálni a teendőinkre fontos, hogy kipihenjünk magunkat. A minőségi alvás elérése azonban nem is olyan egyszerű, köszönhető a mindennapi stressznek. A következőkben adunk néhány tippet, hogy jobb alvás érdekében! 

Adunk néhány hasznos tanácsot a jobb alvásért

Nem mindig könnyű elérni a nyugodt lelkiállapotot lefekvés előtt. Az élet szép és izgalmas, de stresszes és bonyolult is egyben. Fontos, hogy a lefekvési rutinodba olyan relaxációs tevékenységek kerüljenek, amelyek számodra a leginkább működnek, amelyek azt üzenik az elmédnek és a testednek, hogy pihenjenek.

 

Szeretnénk segíteni, hogy jobban aludj, ezért itt van néhány tipp, hogy az alvási időd minőségi legyen, és reggel kipihenten, kiegyensúlyozottan ébredj fel! Alkalmazd ezeket a hasznos tanácsokat, és garantáltan javulni fog az alvásod minősége! 

 

 

1. Vegyél egy meleg fürdőt

 

Valami hihetetlenül nyugtató a meleg fürdő lefekvés előtt. Olyan, mintha elmosná a nap feszültségeit, miközben a meleg, és az illatok elárasztják a testünket, és kényeztetik az érzékszerveiket. Tény, hogy a zuhanyzás kevésbé időigényes, de nem adja meg a fürdőzés nyugtató hatásait.

 

Ha meleg kádban áztatod a testedet, a test hőmérséklete emelkedik, majd csökken, amikor kilépsz a kádból. A test természetes lehűlésének módja a melatonin felszabadulásához vezet, és ezáltal egy nyugodtabb éjszakai alvást eredményez.

 

Hogy még inkább nyugtatóan hasson a szervezetedre a fürdő, adj a vízhez fürdősót is. Az eukaliptusz, a levendula mind ismertek arról, hogy enyhítik a stresszt. Ha inkább a zuhanyzást választanád, akkor még mindig használhatsz illóolajokat.

 

 

2. Olvass vagy írj

 

A lefekvés előtti olvasás vagy írás nagyszerű módja a stressz enyhítésének. Érdemes lefekvés előtt listákat írni, például a nap folyamán elvégzett teendők listáját vezetni, vagy azokat a feladatokat, amelyek elvégzését a következő napon kell megejtened. A teendők listájának elkészítése lehetővé teszi, hogy elengedd a gondokat, és értékeld a napodat. A szervezés általában nagy stresszoldó, és valóban segíthet a szorongásban. Vásárolj egy szép naplót, írje bele különleges színű tollakkal, és máris jobban fogod magad érezni egy nehéz nap után!



Oxigén Hotel ajánlatai
 
Pünkösdölés Noszvajon
129 800 Ft/2 felnőtt és 1 gyermek (10 év alatti)/3 éj
 
Babaúszás
79 900 Ft / 2 felnőtt és 1 gyerek (10 év alatti) / 2 éjtől
 
Babaúszás - nyáron is!
109 900 Ft / 2 felnőtt és 1 gyerek (10 év alatti) / 2 éjtől
 
Csiri-biri nyáron is!
109 900 Ft / 2 felnőtt és 1 gyerek (10 év alatti) / 2 éjtől
 
EGYÜTT AZ IGAZI - TÖBB GENERÁCIÓS ÉLMÉNY CSOMAG
Ajánlatát egyedileg készítjük el Önnek!
 
Varázslatos évszakok
79 900 Ft / 2 felnőtt / 2 éjszaka
 
Anya szíve csücske
67 900 Ft / 1 felnőtt + max. 2 gyermek (10 év alattiak) / 2 éjszaka
 
Apa a srácokkal
67 900 Ft / 1 felnőtt + max. 2 gyermek (10 év alattiak) / 2 éjszaka
 
Szülinap anya huncutkáival
67 900 Ft / 1 felnőtt + max. 2 gyermek (10 év alattiak) / 2 éjszaka
 
Szülinap apa kópéival
67 900 Ft / 1 felnőtt + max. 2 gyermek (10 év alattiak) / 2 éjszaka
 
Kerekecske-gombocska nyáron is!
109 900 Ft / 2 felnőtt + 1 gyermek (10 év alatti) / 2 éjszakától
 
Csiri-biri csomag
79 900 Ft / 2 felnőtt és 1 gyerek (10 év alatti) / 2 éjtől
 
Kerekecske-gombocska
79 900 Ft / 2 felnőtt + 1 gyermek (10 év alatti) / 2 éjszakától
 
Álomutazás az egész családnak - ajándékkal
79 900 Ft / 2 felnőtt és 1 gyerek (10 év alatti) / 2 éjtől
 
Tavaszköszöntő
79 900 Ft / 2 felnőtt + 1 gyermek (10 év alatti) / 2 éjtől
 
Március 15.
119 900 Ft / 2 felnőtt + 1 gyermek (10 év alatti) / 2 éjtől
 
Húsvéti kincskeresők
139 900 Ft / 2 felnőtt + 1 gyermek (10 év alatti) / 2 éjtől
 
Hurrá, Nyaralunk!
109 900 Ft / 2 felnőtt és 1 gyerek (10 év alatti) / 2 éjtől
 
ÁLOMHÉTVÉGE
139 900 Ft / 2 felnőtt és 1 gyerek (10 év alatti) / 2 éjtől
 
VILLÁMAKCIÓ
64 900 Ft / 2 felnőtt és 1 gyerek (10 év alatti) / 2 éjtől
 
Maminbaba - hordozós latin fitness
79 900 Ft / 2 felnőtt és 1 gyerek (10 év alatti) / 2 éjtől
 
Maminbaba - nyáron is!
109 900 Ft / 2 felnőtt és 1 gyerek (10 év alatti) / 2 éjtől

3. Meditálj és gyakorold a mély légzést

 

A meditáció nagyon népszerű módja annak, hogy megnyugtassa a testedet és az elmédet, és ez a tökéletes tevékenység lefekvés előtt. Ülj vagy feküdj egy kényelmes helyzetbe, csukd be a szemed, és összpontosíts a légzésre. Érezd, hogy ellazul a tested, miközben egyszerűen belélegzed a levegőt, majd kiengeded anélkül, hogy bármilyen külső tényező megzavarjon.

 

A test és az eleme megnyugtatásán kívül számos egészségügyi előnye van a rendszeres meditációnak, mint például a vérnyomás csökkentése és a csökkent pulzusszám. Az egészségügyi problémák fokozódnak, amikor nem kezeljük megfelelően a stresszt. A saját magunkra fordított idő nem önző cselekedet, hanem feltétlenül szükséges a jólétünkhöz. Amikor elhanyagoljuk az igényeinket, akadályozzuk az egészségünket, és ezzel a boldogságunkat.

 

 

4. Hallgass zenét

 

Nem biztos, hogy egy bulizós szám jó megoldás, azonban néhány zene valóban elég nyugtató lehet, amit különböző tanulmányok is bizonyítanak. Általában a legjobb választás némi nyugtató klasszikus zene, de léteznek olyan típusú CD-k is, melyek kifejezetten relaxációhoz és pihenéshez készültek.

 

 

5. Gyakorold a progresszív izomlazítást

 

A progresszív izomlazítás hasonló tulajdonságokkal rendelkezik, mint a meditáció, azonban ahelyett, hogy a légzésre összpontosítanál, a feszültségre fókuszálsz, majd az izmok relaxálása kerül középpontba. Elkezdhetsz a lábadtól felfelé a testen dolgozni, vagy az ellenkező irányból is indulhatsz. Az izmokat körülbelül öt másodpercre feszítsd meg, majd 30 másodpercig pihentesd, mielőtt egy másik izomra térnél át. Lélegezd be a levegőt, amikor megfeszíted az izmokat, és lélegezd ki, amikor ellazítod őket.

 

Itt az ideje a pihenésnek! Remélem, ezek a tippek segítenek jobban aludni éjszaka. Mi a közös pont e javaslatok között? Időbe telik magadnak az, hogy kitapasztald, mi a megfelelő számodra, és az is, hogy a szervezeted igényeire koncentrálj. A jó alvás elengedhetetlen az egészséges életmódhoz, és néha kihívást jelenthet. Éppen ezért fontos, hogy hagyj egy kis időt magadnak a kikapcsolódáshoz, engedd át magad a pihenésnek. A tested és az elméd meg fogja köszönni.


Beszélgess Páfránnyal!
X