Nem alszik a gyerek éjszakánként? Íme, hogyan veheted rá, hogy esténként elaludjanak!

menu

Így veheted rá gyermekeidet, hogy esténként elaludjanak


A szülők számára az egyik legnagyobb kihívást gyermekeik elaltatása jelenti esténként. A gyerekeknek ugyan úgy lehetnek nehéz napjaik, mint a felnőtteknek, és általában ha ők nem tudnak elaludni, akkor más sem igazán fog a házban. Nézzünk meg most néhány tippet arra, hogy hogyan csalogathasd elő az álommanót!

Hogyan altasd el gyermekedet

1. Alkalmazkodj az alvásidejéhez


Az iskoláskorú gyerekeknek 9-11 óra alvásra van szükségük minden éjszak, azonban hogy ez mikortól meddig tart, az nagyon változó két gyerek között. A legtöbb gyermek alvási szokásai nem fognak megváltozni, bárhogyan is próbálod erőltetni őket. Egy korán kelő gyerek korán kel majd fel, bármilyen későn is dugod ágyba, egy „éjszakázó” pedig képtelen lesz elaludni, amíg a szervezete nem engedi ezt neki. Légy türelmes, és próbáld gyermeked alvási szokásai alapján kiszabni a lefekvési idejét.

 

Az Oxigén Hotel**** Superior-ban mindenben odafigyelünk arra, hogy a legkisebbek a legnagyobb kényelemben érezzék magukat! Gyermekbarát szállodánk szobáit kifejezetten úgy alakítottuk ki, hogy a gyerekek alvása is zavartalan lehessen a családi pihenés alatt. Szobáinban a lurkók elvonulhtnak saját kis borodalmukban, ahol a legszebb álmok várják őket. Kérd ajánlatunkat és foglalj szobát családod következő pihenéséért nálunk az alábbi gombra kattintva!

 

 

2. Jelölj ki egy időpontot az ébresztésre

Ha tudod, hogy gyermeked mikor szokott elaludni, és hogy mennyi alvásra van szüksége, akkor egyszerű ébresztőt beállítani neki. Hétvégente és ünnepnapokkor tovább aludni hagyni nagylelkűnek tűnhet, de ezzel egy hosszú, álmatlan éjszakát alapozol meg neki és a többi otthoninak is. Ezek a plusz átaludt reggeli órák nagyon súlyosan kizökkenthetik gyermekedet az alvási ritmusából, és a lefekvéskor eszük ágában sem lesz majd elaludni.

 

3. Alakíts ki egy lefekvési rutint

A rutinok különösen újszülöttek, tipegőkorban lévők, és óvodások számára fontosak. Ha lefekvés előtt olyan szokásokat vezetsz be, mint a fürdés, és/vagy egy esti mese, akkor ezekkel mind tudatosan arra készíted fel gyermekedet, hogy eljött a lefekvés ideje. Ha tudják, hogy mi következik, akkor sokkal nyugodtabban állnak majd hozzá. Idővel egyfajta berögződésként a szervezetük „automatikusan” elálmosodik majd, amikor belekezdenek a lefekvés előtti rutinba.



Oxigén Hotel ajánlatai
 
AKCIÓ SZÉP KÁRTYÁSOKNAK!
 
Pünkösdölés Noszvajon
129 800 Ft/2 felnőtt és 1 gyermek (10 év alatti)/3 éj
 
Nyári Babaúszás: több, mint pancsi
99 900 Ft/2 felnőtt és 1 gyerek (10 év alatti)/2 éjtől
 
Tavaszi Levegő
79 900 Ft/2 felnőtt + 1 gyermek (10 év alatti)/2 éjtől
 
Hurrá, nyaralunk!
99 900 Ft/2 felnőtt és 1 gyerek (10 év alatti)/2 éjtől
 
Babaúszás: több, mint pancsi
79 900 Ft/2 felnőtt és 1 gyerek (10 év alatti)/2 éj
 
Csiri-biri csomagajánlat
79 900 Ft/2 felnőtt és 1 gyerek (10 év alatti)/2 éj
 
EGYÜTT AZ IGAZI-TÖBB GENERÁCIÓS ÉLMÉNY CSOMAG
Ajánlatát egyedileg készítjük el Önnek!
 
Varázslatos évszakok
79 900 Ft/2 felnőtt/éjszaka
 
Anya szíve csücske
67 900 Ft/1 fő + max. 2 gyermek (10 év alattiak)/2 éjszaka
 
Apa a srácokkal
 
Szülinap anya huncutkáival
 
Szülinap apa szíve csücskével
67 900 Ft/1 fő + max. 2 gyermek (10 év alattiak)/2 éjszaka
 
Csiri-biri csomag nyáron is!
99 900 Ft/2 felnőtt és 1 gyerek (10 év alatti)/2 éjtől
 
Kerekecske-gombocska nyárra is!
99 900 Ft/2 felnőtt + 1 gyermek (10 év alatti)/2 éjszakától
 
Online Foglalási Akció
96 806Ft/2 felnőtt + 1 gyermek (10 év alatti)/2 éjszakátó
 
Pihentető Lombhullató
79 900 Ft/2 felnőtt + 1 gyermek (10 év alatti)/2 éjtől
 
Tavaszi hétköznapok
69 900 Ft/2 felnőtt + 1 gyermek (10 év alatti)/2 éjtől
 
Téli élmények
79 900 Ft/2 felnőtt + 1 gyermek (10 év alatti)/2 éjtől
 
APArádé - Apák napja családbarát hotelünkben
69 900 Ft/2 felnőtt + 1 gyermek (10 év alatti)/2 éjtől

4. Kapcsold le a TV-t lefekvés előtt legalább két órával

Több kutatás eredménye is arra engedte következtetni a szakértőket, hogy a TV-k, telefonok, monitorok fénye akadályozhatja a melatonin hormonok termelődését. A melatonin fontos szerepet játszik az alvás-ébredés ciklus szabályozásában. Amikor ezen hormon nagy mennyiségben van jelen a szervezetben, akkor álmosságérzet áll be, és a test készen áll az alvásra. Csupán fél órányi TV-nézés (vagy más képernyőbámulás) elég ahhoz, hogy felboruljon a gyerekek szervezetének egyensúlya, és két órával tovább maradjanak ébren.

 

5. Biztosíts stresszmentes körülményeket lefekvés előtt

Az alváshoz egy másik hormonnak, a kortizolnak (más néven hidrokortizon) is köze van, amelyet „stresszhormonként” is szokás emlegetni. Amikor a kortizolszint magas, a gyerekek szervezete képtelen „pihenő üzemmódba” váltani, és elaludni. Az elalvás előtti tevékenységek tehát legyenek kellemesek, nyugodtak, és ne teljesen kivilágított szobában történjenek, lehetőleg csendes körülmények között.

 

6. Alakíts ki alvásra ösztönző környezetet

Egy plüssállat segíthet az elalvásban, de egy játékokkal teli szoba megnehezítheti azt. Egy csendes, nyugodt környezetben sokkal könnyebben előjön az „álommanó”.

 

7. Ügyelj a hőmérsékletre

Gyermeked alvási ciklusa ugyanis nem csak az időtől függ. A melatonin segít ugyan szabályozni a test belső hőmérsékletének csökkenését, de a külső hőmérséklet is besegíthet az elalvásban. Ne rejtsd túl vastag takaró alá gyermeked – a szobahőmérsékletű, vagy egy-két fokkal alacsonyabb körülmények tökéletesek az alváshoz.

 

8. Biztosítsd, hogy nincs mitől félni

Ahelyett, hogy figyelmen kívül hagynád a lefekvéskor felmerülő félelmeket, beszéld meg őket gyermekeddel. Néhány nyugtató megjegyzés, vagy egy védelmet képviselő játék sokat segíthet (vagy akár be is fújhatod a szobát egy „rémsprével”, ami nem kell hogy több legyen némi illatos víznél).

 

9. Ne az alvásra koncentráljatok

Ahogy a felnőttek, úgy a gyerekek is nehezen kapcsolják ki az agyukat éjszakánként. Ahelyett, hogy az alvásidő sürgetésével stresszelnéd gyermeked, inkább koncentráljatok valamilyen pihentető játékra.

 

10. Ügyelj az alvási rendellenességekre

Ha legjobb igyekezeteid ellenére nem vagy képes alvásra bírni gyermekedet, akkor esélyes, hogy valamilyen mélyebb alvási problémákkal van dolgod. Ha rendszeres rémálmokról, vagy esti rémképekről, lidércnyomásból panaszkodik, akkor kérd gyermekorvosod tanácsát az üggyel kapcsolatban.


Beszélgess Páfránnyal!
X