Nem alszik a gyerek éjszakánként? Íme, hogyan veheted rá, hogy esténként elaludjanak!

+36 36 KATTINTSON
+36 30 KATTINTSON
KATTINTSON
menu

Így veheted rá gyermekeidet, hogy esténként elaludjanak


A szülők számára az egyik legnagyobb kihívást gyermekeik elaltatása jelenti esténként. A gyerekeknek ugyan úgy lehetnek nehéz napjaik, mint a felnőtteknek, és általában ha ők nem tudnak elaludni, akkor más sem igazán fog a házban. Nézzünk meg most néhány tippet arra, hogy hogyan csalogathasd elő az álommanót!

Hogyan altasd el gyermekedet


4. Kapcsold le a TV-t lefekvés előtt legalább két órával

Több kutatás eredménye is arra engedte következtetni a szakértőket, hogy a TV-k, telefonok, monitorok fénye akadályozhatja a melatonin hormonok termelődését. A melatonin fontos szerepet játszik az alvás-ébredés ciklus szabályozásában. Amikor ezen hormon nagy mennyiségben van jelen a szervezetben, akkor álmosságérzet áll be, és a test készen áll az alvásra. Csupán fél órányi TV-nézés (vagy más képernyőbámulás) elég ahhoz, hogy felboruljon a gyerekek szervezetének egyensúlya, és két órával tovább maradjanak ébren.

 

5. Biztosíts stresszmentes körülményeket lefekvés előtt

Az alváshoz egy másik hormonnak, a kortizolnak (más néven hidrokortizon) is köze van, amelyet „stresszhormonként” is szokás emlegetni. Amikor a kortizolszint magas, a gyerekek szervezete képtelen „pihenő üzemmódba” váltani, és elaludni. Az elalvás előtti tevékenységek tehát legyenek kellemesek, nyugodtak, és ne teljesen kivilágított szobában történjenek, lehetőleg csendes körülmények között.

 

6. Alakíts ki alvásra ösztönző környezetet

Egy plüssállat segíthet az elalvásban, de egy játékokkal teli szoba megnehezítheti azt. Egy csendes, nyugodt környezetben sokkal könnyebben előjön az „álommanó”.

 

7. Ügyelj a hőmérsékletre

Gyermeked alvási ciklusa ugyanis nem csak az időtől függ. A melatonin segít ugyan szabályozni a test belső hőmérsékletének csökkenését, de a külső hőmérséklet is besegíthet az elalvásban. Ne rejtsd túl vastag takaró alá gyermeked – a szobahőmérsékletű, vagy egy-két fokkal alacsonyabb körülmények tökéletesek az alváshoz.

 

8. Biztosítsd, hogy nincs mitől félni

Ahelyett, hogy figyelmen kívül hagynád a lefekvéskor felmerülő félelmeket, beszéld meg őket gyermekeddel. Néhány nyugtató megjegyzés, vagy egy védelmet képviselő játék sokat segíthet (vagy akár be is fújhatod a szobát egy „rémsprével”, ami nem kell hogy több legyen némi illatos víznél).

 

9. Ne az alvásra koncentráljatok

Ahogy a felnőttek, úgy a gyerekek is nehezen kapcsolják ki az agyukat éjszakánként. Ahelyett, hogy az alvásidő sürgetésével stresszelnéd gyermeked, inkább koncentráljatok valamilyen pihentető játékra.

 

10. Ügyelj az alvási rendellenességekre

Ha legjobb igyekezeteid ellenére nem vagy képes alvásra bírni gyermekedet, akkor esélyes, hogy valamilyen mélyebb alvási problémákkal van dolgod. Ha rendszeres rémálmokról, vagy esti rémképekről, lidércnyomásból panaszkodik, akkor kérd gyermekorvosod tanácsát az üggyel kapcsolatban.


Beszélgess Páfránnyal!
X